Mesin Pengering Minyak/ Buang Minyak/ Tapis Minyak (MH-819A)

Mesin Pengering Minyak/ Buang Minyak/ Tapis Minyak (MH-819A)

Author:
Price:

Read more


Mesin spinner adalah mesin buang minyak yang mempunyai prestasi yang cekap, mesin yang dilengkapi dengan teknologi yang dapat mengurangkan kandungan minyak dalam makanan dengan mudah, praktikal dan cepat. Mesin ini dapat mengalirkan minyak masak dalam produk makanan dengan lebih mudah, cepat dan praktikal, sementara produk yang dihasilkan sangat memuaskan, di mana bahan atau produk makanan yang dihasilkan lebih bersih dan kering daripada minyak atau air.

Selain digunakan untuk menapis produk makanan goreng, spinner juga berfungsi sebagai saluran air yang menjadikan produk makanan kering lebih cepat. 

Cara Menggunakan Mesin Spinner Minyak

Cara menggunakan mesin spinner sangat mudah dan praktikal, anda hanya perlu memasukkan bahan atau produk makanan yang akan dikeringkan dari minyak atau air ke dalam bakul mesin. Jangan letakkan terlalu penuh. Selepas itu, hidupkan enjin dengan menekan butang ON dan bakul akan dipusingkan



dengan bantuan motor untuk mula menjalankan tugasnya dalam menguras kandungan minyak atau air dalam makanan. Kemudian minyak atau air akan mengalir keluar dari tiub ke bekas, sementara bahan atau produk makanan masih ditinggalkan di dalam bakul dan kering. Setelah selesai, tekan butang OFF dan tunggu sehingga mesin dimatikan sepenuhnya.

Petua Menjaga Mesin Supaya Tahan Lama

Selain mudah dikendalikan, cara menjaga mesin spinner juga relatif mudah. Pastikan menggunakan mesin mengikut arahan penggunaan yang disarankan,sterusnya jangan lupa membersihkan mesin setelah setiap penggunaan. Bersihkan bahagian enjin, terutamanya bakul dan tiub berputar dari baki minyak. Ini bertujuan sebagai usaha mencegah karat. Untuk mengelakkan litar pintas, pastikan dinamo elektrik sentiasa kering dan selamat.

Peluang Perniagaan Menggunakan Mesin Spinner

Mesin spinner adalah salah satu mesin yang diperlukan bagi anda yang ingin membuka perniagaan makanan seperti kerepek. Mesin ini dapat meminimumkan kandungan minyak masak dalam produk makanan dengan cekap, mudah dikendalikan dan senang dijaga. Secara umum, kita tahu bahawa satu mesin digunakan untuk menapis produk makanan dari minyak masak, tetapi sebenarnya fungsi spinner ini tidak terhad kepada itu. Spinner juga boleh digunakan untuk menapis pelbagai jenis produk basah yang disebabkan oleh air seperti sayur-sayuran yang telah dicuci.

Keupayaan mesin untuk mengurangkan kandungan minyak dan air dalam makanan menjadikan produk ini mempunyai jangka hayat yang lebih lama. Mesin spinner adalah penyelesaian terbaik untuk menapis makanan berminyak dan produk yang mengandungi air dengan cepat. Mesin ini dapat berputar dengan kelajuan tinggi sehingga kandungan minyak dalam produk makanan dapat dikurangkan dengan ketara tanpa mengurangkan mutu produk makanan.

Kelebihan Mesin Penapis Minyak

Mesin spinner sangat berguna untuk pengusaha makanan. Dengan mesin spinner, kandungan minyak dalam makanan dapat dikurangkan. Terutama bagi pengusaha makanan ringan di mana kandungan air dan minyak mesti dikurangkan untuk mengekalkan kerenyahan makanan. Mesin spinner ini sangat diperlukan.

Bahagian penting Saliran Minyak adalah:

- Karung penapis

- Body spinner: Ia adalah tiub tanpa menggunakan penutup. Terdapat pemegang pada pemutar badan untuk memudahkan anda menggerakkan mesin.

- Gandar: Memutar bakul berlubang pada kelajuan sekitar 2800 rpm.

- Motor elektrik: Ini adalah sumber kuasa untuk menggerakkan mesin pemutar.

Mesin spinner berfungsi dengan mengeluarkan air dan minyak dari makanan menggunakan prinsip sentrifugal. Makanan yang disalirkan akan dimasukkan ke dalam bakul dengan lubang kecil yang telah disediakan. Bakul akan dipusing menggunakan tenaga elektrik. Ini akan membolehkan minyak dan air dalam makanan keluar melalui lubang kecil di dalam bakul. Kemudian ia akan jatuh ke dalam bekas khas untuk air dan minyak.

Peluang Perniagaan dengan Mesin Penapis Minyak

Makanan adalah keperluan utama masyarakat. Sebab itulah perniagaan makanan adalah perniagaan yang sangat menarik. Cukup sedikit pengusaha yang menumpukan perhatian mereka pada perniagaan makanan ini. Pada masa ini, makanan ringan juga mendapat tempat istimewa di masyarakat. Kita dapat melihat bahawa terdapat banyak jenis makanan ringan yang beredar di masyarakat. Bukan hanya pengeluar besar yang menanam peluang dalam perniagaan makanan ringan. Industri kecil dan rumah juga telah memulakan perniagaan di bidang makanan ringan.

Dengan kemajuan teknologi hari ini, pemasaran pelbagai barang menjadi sangat luas. Bukan hanya dapat ditempatkan di luar kota, tetapi juga di luar negeri. Itulah sebabnya semakin banyak orang berusaha memulakan perniagaan dalam industri makanan ringan. Makanan ringan tentunya mesti segar dan rangup. Orang Malaysia sangat suka makanan ringan yang cenderung rangup. Untuk mendapatkan makanan ringan dengan tekstur yang rangup, tentunya anda harus mengurangkan kandungan minyak dan juga kandungan air dalam makanan.

Salah satu cara untuk mengurangkan kandungan air dan kandungan minyak dalam makanan adalah dengan menggunakan mesin spinner. Mesin spinner akan mengurangkan air dan minyak dari makanan yang anda hasilkan dengan cepat dan mudah.

Harga yang ditawarkan sangat berpatutan (murah) dengan kualiti terbaik. Mesin penyaliran minyak diperbuat daripada keluli tahan karat food grade 304 yang selamat untuk makanan.


SPESIFIKASI

MODEL: MT-MH819

CAPACITY: 5kg

POWER: 375w

WEIGHT: 27kg

DIMENSIONS: 50x40x83cm






Mataf Industries Pembekal Mesin Pengering Minyak/ Buang Minyak/ Tapis Minyak (MH-819A)


Mataf Industries


📍 Business Address:   

179-G & 180-G Jalan Lavender Heights 5, Lavender Heights Business Square, 70400 Seremban, Negeri Sembilan       


📲   Contact Number: http://linktr.ee/mataf

🌐 Maps: http://g.page/Mataf-Industries

👍 Fanpage: http://www.facebook.com/mataf.my

👉 Join group Telegram untuk dapatkan video dan info Mesin IKS http://t.me/pembekalmesin

📄 Request Quotation: http://www.mataf.my


📲 Tel: 

06-6760471 (Pejabat)


👉 Whatsapp: http://go.wasap.my/mataf



Place your Ad Code