Mesin Tebu/ Sugar Cane Machine Juice (MT-160)

Mesin Tebu/ Sugar Cane Machine Juice (MT-160)

Author:
Price:

Read more



Salah satu minuman segar tradisional yang kini sangat terkenal adalah minuman tebu. Minuman tebu adalah minuman yang manis yang terbuat dari tangkai tebu yang dikisar dan diekstrak menggunakan mesin pemerah tebu. Minuman tebu biasanya merupakan campuran jus tebu dan air mineral semula jadi atau juga boleh menggunakan air ais. Namun, jus tebu yang dihasilkan dari batang tebu biasanya tidak banyak. Oleh itu, perlu memerah tebu berulang kali untuk menghasilkan jus tebu yang mencukupi dan dicampurkan menggunakan air mineral atau air ais sehingga rasanya lebih enak.

Selain mempunyai rasa manis, menyegarkan dan dapat menghilangkan dahaga setelah seharian melakukan aktiviti, minuman tebu juga mempunyai banyak faedah lain. Kandungan khasiat di dalamnya sangat baik untuk tubuh, terutama tebu juga terkenal sebagai ubat dan merupakan bahan mentah untuk mencampurkan ramuan di dapur agar lebih enak. Oleh itu, minuman tebu adalah minuman yang mempunyai faedah yang baik untuk kesihatan. Bagi pengusaha yang ingin membuka perniagaan dengan anggaran ekonomi, perniagaan minuman tebu ini boleh menjadi pilihan. Menggunakan mesin pengisar tebu dari Mesinraya, dapat memudahkan anda dan kecekapan dalam masa memerah tebu, dan dapat menghasilkan jus tebu terbaik dengan cepat.

Dengan menggunakan mesin pemerah tebu, anda boleh menyediakan tebu terpilih yang akan dikisar dan siap dimasukkan ke dalam mesin. Anda hanya memerlukan elektrik untuk menggunakan pengisar tebu. Pengendalian yang mudah, menjadikan mesin ais tebu sebagai pilihan terbaik untuk menjadikan prestasi minuman tebu anda lebih cepat dan mudah.

Mesin tebu yang kami cadangkan diperbuat daripada keluli tahan karat. Keluli tahan karat mempunyai kelebihan yang sangat sesuai, terutamanya tidak mudah berkarat dan sangat senang dibersihkan. Oleh kerana itu, anda akan dimudahkan dalam penyelenggaraan mesin pengisaran tebu dan menjadikannya tahan lama walaupun digunakan hampir setiap hari. 

Cara Penggunaan Mesin Perah Tebu

Mula-mula pilih tebu yang akan anda gunakan. Terdapat beberapa jenis tebu yang tumbuh di Malaysia dan jusnya diambil untuk dijadikan minuman tebu. Cari jenis tebu yang sesuai dengan perniagaan anda. Seterusnya, kendalikan mesin pemerah tebu anda. Mesin pemerah tebu kami dilengkapi dengan butang on-off untuk memudahkan operasi. Mesin pemerah tebu ini juga menggunakan elektrik sehingga tidak memerlukan diesel dan lebih praktikal digunakan.

Apabila mesin dihidupkan, sediakan cawan plastik atau bekas di bawah perahan jus tebu. Kemudian ambil sedikit tebu yang akan diperah. Masukkan sebilangan tebu ke dalam lubang pemerah tebu. Kemudian, tebu akan diperah untuk melepaskan jusnya. Tebu yang telah diperah boleh diperah lagi untuk membuang kandungan cecair manis di dalamnya. Sekiranya tebu telah menghilangkan keseluruhan jus, tandanya tebu sudah boleh dibuang kerana jusnya tidak lagi berada di batang tebu. Cawan plastik atau bekas yang telah anda letakkan di bawah corong akan diisi dengan ekstrak tebu yang telah anda peras. Anda boleh menambah air dan mencampurkannya dengan ketulan ais sehingga rasanya lebih segar dan lebih menarik.

  

SPESIFIKASI

MODEL: MT-160

POWER: 5.5 HP ENGINE

DIMENSIONS: 66x48x92cm


Mataf Industries Pembekal Mesin Tebu/ Sugar Cane Machine Juice (MT-160)


Mataf Industries

📍 Business Address:   

179-G & 180-G Jalan Lavender Heights 5, Lavender Heights Business Square, 70400 Seremban, Negeri Sembilan 

      

 📲 Contact Numberhttp://linktr.ee/mataf    

🌐 Maps: http://g.page/Mataf-Industries

📲Fanpage: http://facebook.com/mataf.my

👉Join group Telegram untuk dapatkan video dan info Mesin IKS http://t.me/pembekalmesin

📄Request Quotation: http://www.mataf.my


📲 Tel: 

019-6070004 (Pn Latifah)

06-6760471 (Pejabat)



👉 Whatsapp: http://go.wasap.my/mataf






Place your Ad Code