Sugarcane Machine Mesin Tebu Heavy Duty Copper (Mata Tembaga) MT-SCBN

Sugarcane Machine Mesin Tebu Heavy Duty Copper (Mata Tembaga) MT-SCBN

Author:
Price:

Read more



Di sini saya akan memberikan beberapa petua untuk memulakan perniagaan air tebu, agar ia dapat berjalan lancar kelak.

Mula-mula kita harus bersedia dalam menjalankan perniagaan yang bersifat mental. Sudah tentu anda tidak boleh mengupah orang lain secara langsung sekiranya anda ingin mendapat lebih banyak keuntungan. Oleh itu, tidak semua perniagaan berjalan seperti yang kita mahukan. Untuk itu, kita mesti mempunyai persiapan mental untuk menghadapi risiko dalam perniagaan yang dijalankan. Kemudian, kenal pasti bahan mentah terlebih dahulu. Bahan mentah untuk membuat tebu adalah ais batu dan juga tebu. Dan jangan sekali-kali menggunakan pemanis tambahan yang dapat mengurangkan keenakan rasa air tebu. Perkara lain yang perlu diperhatikan adalah di mana anda akan menjual air tebu? Pasti anda mesti memilih tempat yang strategik. Seperti di hadapan kampus, pasar dan di hadapan sekolah.

Maka perkara terpenting seterusnya ialah mempromosikan perniagaan air tebu anda. Anda boleh membuat jenama untuk tebu anda. Supaya lebih mudah diingat dan tidak ada salahnya membuat slogan pendek untuk perniagaan tebu anda. Setiap perniagaan mesti ada risiko. Selain banyak pesaing, risiko terbesar dalam menjalankan perniagaan air tebu ini adalah semasa musim hujan. Pendapatan akan menurun secara mendadak dan kemungkinan akan meningkat semula ketika musim kemarau tiba. Oleh itu, untuk mengelakkan kerugian, maka jangan mengisar tebu jika tidak ada pembeli.

Itulah penjelasan mengenai peluang perniagaan kecil tebu yang menghasilkan banyak keuntungan yang boleh anda cuba. Semoga maklumat yang saya berikan dapat bermanfaat untuk anda semua.

Kelebihan Mesin Tebu

Full stainless steel. Memilih bahan keluli tahan karat dalam mesin makanan atau minuman sangat bermanfaat bagi anda. Kerana mesin mudah dibersihkan setiap kali anda menggunakan. Selain itu, mesin dengan bahan keluli tahan karat menjadikan minuman yang disajikan lebih selamat dan tidak tercemar dengan kakisan.

Pengoperasian yang mudah. Berdasarkan pelbagai tahap penggunaan di atas, jelas bahawa untuk mengoperasikan mesin ini sangat mudah bukan? Untuk menghidupkan mesin anda hanya perlu menekan butang. Kemudian tebu boleh dimasukkan dan mengeluarkan jus yang boleh diminum melalui paip yang ada.

Kuasa elektrik kecil. Mesin tebu sangat sesuai untuk anda yang baru menjalankan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS). Mesin ini mempunyai daya watt yang kecil, sehingga dapat mencegah pengeluaran yang banyak.

Mempunyai tombol. Tombol pada mesin tebu ini adalah butang yang boleh dipusingkan. Tujuannya adalah untuk menekan batang tebu yang masuk lebih nipis sehingga jus yang dikeluarkan mempunyai kapasiti yang besar. Anda boleh menggunakan tombol tersebut dan menyesuaikan ukurannya mengikut tebu. Anda boleh mulakan dengan menggunakan tebu yang lebih besar. Kemudian tetapkannya ke saiz yang lebih kecil berulang kali.

 

SPESIFIKASI

MODEL: MT-SCBN

POWER: 5.5 HP ENGINE

DIMENSION: 66x48x92cm 




Mataf Industries Pembekal Sugarcane Machine Mesin Tebu Heavy Duty Copper (Mata Tembaga) MT-SCBN




Mataf Industries

📍 Business Address:   

179-G & 180-G Jalan Lavender Heights 5, Lavender Heights Business Square, 70400 Seremban, Negeri Sembilan       


📲  Contact Number: http://linktr.ee/mataf

 🌐 Maps: http://g.page/Mataf-Industries

📲Fanpage: http://facebook.com/mataf.my

👉Join group Telegram untuk dapatkan video dan info Mesin IKS http://t.me/pembekalmesin

📄Request Quotation: http://www.mataf.my


📲 Tel: 

019-6070004 (Pn Latifah)

06-6760471 (Pejabat)


👉 Whatsapp: http://go.wasap.my/mataf


Place your Ad Code