Mesin Tebu Stainless Steel Buatan Malaysia Berkualiti/ Sugarcane Machine (MT-SC5N)

Mesin Tebu Stainless Steel Buatan Malaysia Berkualiti/ Sugarcane Machine (MT-SC5N)

Author:
Price:

Read more



Mesin tebu adalah mesin minuman yang digunakan untuk memerah dan mengisar tebu.

Mesin ini dapat memproses tebu untuk menghasilkan cecair yang boleh diminum. Mesin ini direka khas untuk memudahkan anda memerah tebu kerana mempunyai bahan keras.

Selama ini untuk menggunakan air tebu, hanya bergantung pada penyedut mulut. Tebu dipotong menjadi lebih kecil, kemudian disedut menggunakan mulut. Kaedahnya memang agak sukar. Namun, untuk mendapatkan rasa khas dari tebu dengan cara itu tidak menjadi masalah.

Seiring berjalannya waktu, kemajuan teknologi memudahkan anda. Pada masa ini pelbagai mesin telah dibuat yang dapat dikendalikan secara automatik untuk menjimatkan masa dan tenaga.

Salah satunya, iaitu mesin pemerah tebu. Mesin ini juga dapat memastikan kualiti jus tebu, sehingga akan terasa segar ketika diambil. Kelebihan lain, mesin ini senang dikendalikan.

Walaupun cara menggunakan mesin agak mudah, anda masih perlu melakukan penyelenggaraan khas. Penyelenggaraan diaktifkan untuk mengekalkan hayat mesin. Sekiranya mesin dijaga secara rutin, setiap penggunaan akan memberikan jus tebu yang berkualiti. Mesin tebu berkualiti mempunyai bahan keluli tahan karat. Bahan tersebut sememangnya selamat digunakan untuk bahan makanan dan minuman kerana mengelakkan karat.

Di samping itu, mesin yang mempunyai bahan keluli tahan karat memudahkan proses pembersihan setelah digunakan. Dengan melakukan penyelenggaraan setelah setiap penggunaan akan selalu menjaga kestabilan operasi mesin. Mesin ini juga dilindungi daripada kerosakan. Sekiranya anda tidak mendapat penyelenggaraan yang mencukupi, mesin akan mudah rosak, dan akhirnya anda perlu mengeluarkan lebih banyak wang untuk membaiki mesin tersebut.

Mesin tebu memang direka untuk memudahkan anda memerah tebu dengan lebih praktikal. Namun, penggunaan berlebihan juga akan mempengaruhi prestasi mesin. Beri kelewatan satu jam untuk menjadikan mesin kembali berkesan. Biarkan mesin berehat sebentar setelah lama menggunakannya. Ini juga salah satu cara untuk menjadikan mesin tahan lebih lama.


SPESIFIKASI

MODEL: MTSC5N

POWER:5.5HP ENGINE

DIMENSIONS: 66x48x92cm


Pembekal Mesin Pemprosesan Makanan/ Food Machine Supplier


Mataf Industries

📍 Business Address:   

179-G & 180-G Jalan Lavender Heights 5, Lavender Heights Business Square, 70400 Seremban, Negeri Sembilan       


📲   Contact Number: http://linktr.ee/mataf

🌐 Maps: http://g.page/Mataf-Industries

📲Fanpage: http://facebook.com/mataf.my

👉Join group Telegram untuk dapatkan video dan info Mesin IKS http://t.me/pembekalmesin

📄Request Quotation: http://www.mataf.my


📲 Tel: 

019-6070004 (Pn Latifah)

06-6760471 (Pejabat)


👉 Whatsapp: http://go.wasap.my/mataf



Place your Ad Code